måndag 13 januari 2014

Söndagsfirande

Igår nådde barnens mormor den irländska pensionsåldern så vi blev bjudna på middag i Athenry. Åkte till New Park Hotel som är ett helt fantastiskt ställe. Jag åt supegod lax och så avslutade vi med födelsedagstårta som min värdmamma beställt.




















En sak som jag märkt är grejen med söndagsmiddagar. Det händer inte varje söndag men då och då så äter vi söndagsmiddag med morföräldrarna. Men det är ändå alltid som att söndagsmiddagarna här hemma är lite finare än vanligt (äter i stort sätt alltid kyckling i ugn och dessutom i matsalen), även fast vi inte bjudit över någon. Jag tycker att idén är jättefin och så men det jag aldrig riktigt förstått är de här riktiga söndagsmiddagarna är så himla tidiga! Som igår då vi firade mormodern Maura så hade vi beställt bord till klockan två. Och för mig är det mer lunchtid än middagstid. Tydligen, enligt Jennifer, så hänger dessa tidiga söndagsmiddagarna kvar sen den tid då alla gick i kyrkan. För på söndagarna så började gudstjänsten vid sju (tror jag) och då var man tvungen att äta tidigare. Okej, så nu förstår vi detta med tidiga söndagsmiddagar också. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar