lördag 11 januari 2014

Tillbaka i Irland

Vaknade alldeles för tidigt igår och kramade mamma hej då på Umeås flygplats. Och så var jag på väg. Fick resesällskap av en Skellefteåtjej som flyttar till Irland för att jobba som au pair (tyvärr inte i Galway utan i Cork) från Arlanda så flyget till Dublin gick relativt fort även fast jag nätt och jämt lyckades hålla mig vaken. Fikade på Dublins flygplats innan jag tog bussen till Galway (var helt framme redan vid tre) för att äntligen få träffa värdfamiljen. Blev upphämtad av Jennifer och barnen på busstationen och hade kramkalas innan vi hade middagsmys i stan. 

Blev sen en kväll av massa prat och kramar. Kändes så bra att äntligen få vara tillbaka. Myste på under kvällen med mina värdföräldrar och lade mig vid elva och slocknade på två sekunder. Vaknade idag helt utvilad och tog en varm dusch och sen packade jag upp resväskan medan värdfamiljen var och handlade. Har som inte lyckats slita mig ifrån dem sen jag kom känns det som men gick i alla fall in till Athenry ett tag för att träffa Tina (Linköping) och fika lite. Vädret var underbart så promenaden in var hur mysig som helst, kändes som att det var vår. Kunde inte sluta le för mig själv. 






















Och nu är det lördagskväll och jag har inga planer alls förutom att pyjamasmysa i soffan med värdfamiljen (och det är en himla bra plan tycker jag).
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar