torsdag 30 januari 2014

En sjukling och en växande pojke

Idag har Jessica varit hemma då hon är sjuk. Fick sovmorgon till tio och jag har knappt gjort något under dagen. Småstädat lite och donat i köket men annars så har vi sett film efter film efter film då Jessica inte fått göra något annat. Så det har varit lite av en mysdag. Hann säkert med minst fyra koppar te dessutom, för det blir så himla kallt att sitta i soffan en hel dag. Men jag har busat mycket med Ewan också. Lärde honom hur diskmaskin fungerar efter lunchen och så lekte vi kock när vi lagade skinka och pommes med majs till middag. Och jag märker hur stor han har blivit på bara ett halvår. Han kan så himla mycket själv nu att jag ibland undrar om jag ens behövs. Som idag, när jag var i köket och lagade soppa till lunch, så kommer han in och säger: "I need wipes" och så gick han till skåpet där vi förvarar dem, plockade ut dem och tog en våtservett och tvättade händerna helt själv. Tydligen så hade han fått lite sot på sig från eldstaden då han tappat något där och han gillar inte riktigt att ha smutsiga händer. Men jag blev lite förvånad och berömde honom såklart för att vara så självständig. Och det är så himla roligt hur han överraskar mig med sådana där saker lite då och då. Storpojken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar