lördag 1 februari 2014

Orange Warning

Här är det storm! Strax före helgen utfärdade de "orange warning" så det blåser rätt rejält utanför huset ska ni veta. Det snöade till och med igår kväll. Åkte ändå in till Galway idag för att fika och prata med fina vänner. Blev en bra fast lugn dag (med irländsk pubmat och massa te och kaffe). Hann med att kolla busstider och hämta broschyrer hos turistinformation för nästa helg hade vi tänkt ta oss någonstans. Min värdfamilj tyckte jag var lite galen ("Swedish people..") som ville ut i detta väder. De var mest oroliga över hur de skulle förklara för mina föräldrar att jag blåst bort med stormen.., men lyckligtvis så kom jag hem oskadd!
Floods in Galway city

Det är översvämningar i Galway (precis som det var före jul fast jag missade det ju då för jag var hemma). Jag blåste nästan iväg när jag väntade på bussen men sen lugnande det ned sig och regnade knappt. Såg till och med solen kika fram ett par gånger före lunch. Så jag var knappt blöt och håret låg fortfarande på plats när jag kom hem. Så det var ju inte så farligt egentligen, men vi får väl se hur vädret beter sig imorgon!
Kolla in översvämningarna från före jul HÄR! 
Bildkälla. Bild från före jul.

3 kommentarer:

  1. Det säger ganska mycket att du inte nämnde något om "god pubmat"!

    SvaraRadera
  2. Att själv berätta för Mamma och Pappa att du klarade stormen var inte att tänka på! Det måste man läsa i bloggen.
    // Pappa

    SvaraRadera
  3. Usch, du får verkligen hålla i dig så att du inte blåser iväg.

    SvaraRadera