onsdag 29 januari 2014

Onsdagstradition

På onsdagar är Jennifer, min värdmamma, alltid hemma och pluggar på övervåningen under förmiddagen. Så när hon skjutsar Jessica till skolan vid halv nio så brukar jag och Ewan följa med eftersom hon ska tillbaka hem sen. Och varje onsdag sen jag kom tillbaka efter jul så har vi alltid gått till ett café i Athenry för en fika efter att vi lämnat av Jessica. Och det är himla mysigt. Jag dricker latte, Jennifer te och Ewan varm choklad. Och så brukar vi ta något gott till för att lyxa till det. Idag blev det supergoda scones med hallonsylt. Ewan pratar med alla fikande gäster (han är inte ett dugg blyg) och jag och Jennifer pratar om allt möjligt. Och det är himla kul att ha en liten onsdagstradition som förgyller vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar