torsdag 3 oktober 2013

Tredje veckan (16 september till 22 september)

Vardagarna flög förbi och jag insåg att jag behövde börja tvätta mina egna kläder. Tillsammans med helgen kom finvädret och jag begav mig till Galway på lördagen för att se på bio med Jess (engelsk) och Tina (svensk) och sen äta middag tillsammans. Skulle ta nattbussen hem vilket jag aldrig gjort förut och något gick fel för antingen så såg inte jag bussen eller så kom den aldrig. Kontrollmänniska som jag är när det gäller sådant så fick jag lite lätt panik och kände mig lite orolig över hur jag skulle ta mig den långa vägen hem, fick dock skjuts av snälla Jess ända in till Athenry där jag anslöt med min värdmamma så jag kom hem säkert men helt utmattad av all oro. 

Vi såg filmen 'Rush', som är baserad på en riktig historia angående rivalerna James Hunt och Niki Lauda som kör Formula 1. Det var helt klart sevärd och nog en av de bästa filmerna jag sett i år! 

Efter lite sömn mellan lördagen och söndagen så drog jag mig själv upp ur sängen för att återigen ta mig till Galway. Denna gång skulle jag möta en ny au pair vid namn Magdalena som kommer från Österrike. Hon visade mig ett gulligt litet franskt ställe där vi åt crepes som var supergoda! Sen begav vi oss till havet eftersom det var så otroligt fint väder och vandrade runt med våra kameror. Hade det jättetrevligt och det var dessutom roligt att träffa någon som är lite fotointresserad, för det gav mig en liten boost till att använda min kamera (som nästan stått orörd på mitt rum här även fast jag är på en av de vackraste öarna i världen). Kom hem lagom till middagen, tog en lång dusch och satt sedan tillsammans med mina värdföräldrar i vardagsrummet och såg på X-factor (som förövrigt är megapopulärt i denna familj). 

Bilder från Galway med Magdalena!













När jag kom hem insåg jag att mina favoritsolglasögon gått sönder i väskan under bussresan. Och så slutade tredje veckan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar