torsdag 3 oktober 2013

Grått regn

Det regnar idag. Sådana där tunga droppar som flyger tillbaka upp i luften efter att ha träffat marken. Jag får tråkiga nyheter från Sverige och inser att allt blir så mycket jobbigare när man är i ett annat land. Jag har gått runt med ett tryck på hjärtat och tårar som vill komma ut. Finaste värdmamman försöker trösta mig med te och kakor och det känns bra att jag inte behöver gömma mig här utan att de bryr sig så mycket.

Och jag tänkte länge att jag inte ville publicera de där hemska nyheterna om ett dödsfall här på bloggen. Men det skulle förstöra hela meningen med varför jag skriver här. För det är inte bara roliga minnen man får som au pair. Barnen är inte änglar hela tiden, man går vilse, man längtar hem, man kan bli trött på allt som är nytt och man kan sakna varenda liten sak från Sverige. Det händer dåliga saker här också och människor man gillar kan fortfarande dö även fast man är så, så, så många mil bort.

Så jag ville berätta för ett att det är grått här. Lite för grått. Men att det också är en del av allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar