fredag 4 oktober 2013

Fjärde veckan (23 september till 29 september)

Måndagen bjöd på sol, sol och sol. Jag tog med pojken på en promenad och vi plockade äpplen, tittade på får och kor och lekte med min kamera (vilket faktiskt är superkul när man är två och ett halvt år, men jag tror att han behöver lite träning innan han blir professionell (eller bara hålla i kameran utan hjälp)).

Alla bilder är tagna precis bakom huset, och de på jag och Ewan framför huset.





Vi gick in för lite lunch och naptime. Och när syrran kom hem vid tre (utan läxa eftersom det var en sådan fin dag, och jag antar att de är ovanliga här på Irland) så begav vi oss ut igen. Denna gång blev det riktig äppelplockning, björnbärplockning, picknick, lekar och flera upptäcktsfärder i skogen. Hittade majs och ett träd som Jessica trodde det växte bananer på (fast det gjorde det ju inte). Hade lämnar en lapp på köksbordet när vi gick eftersom jag visste att min värdpappa snart skulle komma hem. Två timmar efter att vi lämnat huset ringer han och undrar vart vi håller hus och om vi gick ända in till byn. Ooops, vad tiden kan gå fort när man har roligt!



Det fina vädret försvann med måndagen och det blev en vecka hemma med två barn då Jessicas astma krånglade. Dagarna rullade på som vanligt men på fredagen kom ett paket från Sverige som innehöll tjocksockar, tidningar, godis, brev och lite andra trevliga saker. Gick och åt indiskt med Tina och Miriam. Hade det supertrevligt och fortsatte sedan med Miriam till en bar vid namn Iggy's här i Athenry. Hade det jättetrevligt men vi insåg ganska tidigt att pubarna i Athenry inte direkt är fyllda av människor i vår åldersgrupp. Så jag var hemma innan elva men skulle upp vid sex dagen efter!

Planen för lördagen blev dock inte av när jag vaknade på morgonen. Var meningen att det skulle bli en tripp till Clifden men jag åkte in till Galway istället för lite shopping och sevärdheter. Träffade Miriam och en kompis till henne från Limerick så vi åt en glass och gick till Katedralen (inte så mycket att se men var helt OK) och sedan pratade vi mest innan min buss gick hemåt. 

Söndagen blev en mysdag med de svenska tidningarna, det svenska godiset och någon film. Räknade veckorna och insåg att det redan gått en månad - EN HEL MÅNAD!?

Och sen var fjärde veckan över. Ja, efter att vi sett X-factor och druckit te i våra pyjamasar såklart. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar