lördag 5 oktober 2013

Teater - Black Bird

Min värdmamma har precis börjat plugga art och drama, vilket hon totalt älskar! Hon är väldigt intresserad av av ex. antika Rom och Grekland men jag tror att det hon drömmer starkast om är att agera på scen. Ikväll gick vi på teater i Galway efter att ha ätit en mumsig chokladbrownie på ett av de ställena som hon jobbade på som ung. Vi såg 'Blackbird' och var alldeles häpna efteråt! Ni får googla om ni är nyfikna på handlingen, jag har försökt att skriva en förklaring men det är alldeles för svårt att sammanfatta även fast den var så enkel på något sätt.

Dock så hade vi tagit fel på lokal så vi fick halvspringa genom Galway på tio minuter för att ta oss till rätt teater. Kom dock i tid så det gick ju bra.

Engelskan gick jättebra att förstå, även fast mannen i föreställningen pratade bred irländsk engelska, tror jag börjar få häng på det här med det snabba och breda språket som har så många andra uttryck än de jag är van med vid brittisk och amerikansk engelska. I alla fall - föreställningen var superbra och vi kunde inte riktigt sluta prata om hur bra den var. Sjöng med till lite 80-tals låtar i bilen och min värdmamma tyckte det var lite konstigt att jag kunde så många låtar från den tiden då jag inte ens var född - jag förklarade bara att ett singstarintresse kan vara till sin fördel ibland..! Kom hem strax efter nio och har sedan dess suttit i vardagsrummet och sett på World War Z så vi får se hur fort jag kommer springa mellan toan och sovrummet efter att jag borstat tänderna ikväll.. rätt så fort skulle jag tro!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar