fredag 11 oktober 2013

Guinness på en torsdag

Igår gick jag som sagt in till Athenry för att ta tåget till Galway. Hade ju testat gå så jag visste att det skulle ta ungefär 45 min men jag gick ändå en timme före så jag visste att jag hade tid att slösa på att hitta biljettautomaten! Kostade nästan 12 euro för en tur och retur till Galway med tåget, så ni kan förstå hur mycket pengar det kan gå på en vecka för bara transporten! Tur är så kostar bussen bara 7 euro fram och tillbaka, så det är lite billigare (tar dock längre tid bara). 





Träffade Maria (Finland) och väntade in Magdalena (Österrike) för att gå på puben. Dröjde inte länge innan Tina (Linköping) hann ifatt oss och  lite senare på kvällen kom även Marga (Spanien) och jag en tjej vid namn Caroline (Tyskland) om jag nu inte minns namnet helt fel vilket jag tror att jag gör. 




Puben hette the Quays och var ett supertrevligt ställe! Provade dricka min första Guinness (för om jag bor i Irland så måste jag ju veta hur det irländska ölet smakar). Var helt okej. Som jag sade till min värdpappa "I can drink it, but I don't love it..!" Pratade på och skrattade hela kvällen, så det var verkligen en lyckad torsdagskväll! Kände dock lite konstigt att gå på puben en helt vanlig dag och att det dessutom var fullpackat, men det var som sagt hur trevligt som helst! I slutet var det jag, Maria och Tina kvar och vi besökte Supermac's innan mitt tåg gick hemåt efter tio. Träffade dessutom på Miriam (Tyskland) på stationen så fick sällskap på tåget vilket var trevligt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar