onsdag 9 oktober 2013

Förmiddagsmys, kvällsnöjen och spindlar

Hade världens mysigaste Ewan att ta hand om under förmiddagen. Han var kramgo och ville sitta så nära som möjligt när han tittade på sitt favoritprogram precis före lunch. Dock så fick jag sätta honom i Time Out för första gången, vilket ju inte är roligt men välbehövligt då han inte gör som man säger. Det som är bra är att han inte klagar när han måste sitta i Time Out, det är som att han förstår att hans uppförande är fel och efteråt så har hela hans attityd förändrats och han gör det som han först vägrade. Bra saker de där teknikerna!


Bestämde mig sedan för att gå in till Athenry's tågstation för att se hur lång tid det tar då jag ska försöka ta mig till Galway imorgon innan min värdmamma är hemma med bilen (bilen=skjuts). Tog ungefär 45 min. Träffade även Miriam en sväng, och vi tog varsin milkshake på det enda stället som var öppet förutom någon pub, vilket var Supermacs (hamburgerestaurang). Hade sedan tänkt gå tillbaka eftersom det var så skönt att promenera dit men det var kolsvart och även fast jag fått låna reflexväst, ficklampa och en annan blinkande lampa av min halvt bekymrade värdpappa så var det skrämmande att promendera på de svarta, trånga vägarna utan trottoarer och vägbelysning - så jag ringde efter skjuts vilket var skönt.


Har sedan hunnit dricka en kopp te och gjort research för helgen, samt fått en stor äcklig spindel dödad på mitt rum (ropade på Tom, min värdmammas pappa och han dödade den med min sko, vad skulle jag gjort utan spindeldödarhjälp?).

På tal om spindlar, jag såg den största spindeln i hela mitt liv häromdagen då jag var på en minipromenad med Ewan. Pojken säger att han ser spindlar hela tiden, så man har som slutat tro på honom, men när vi var utanför huset och han sade "look, spider" och pekade med hela handen och när jag tittade ditåt så tog jag allvarligt ett jättehopp bakåt. Den hade två kroppar och allvarligt talat så sprang jag typ in och ropade på Ewan att vi skulle gå och  leka på bakgården istället. Som tur var så dödade min värdpappa den efter middagen, så jag kunde sova! Tror dock inte att jag kommer våga öppna mina fönster igen, typ aldrig igen! Fick dessutom höra av min värdmamma att de hittat en spindel lika stor som hennes knytnäve i deras skjul på bakgården och att spindlarna som kommer från fälten bakom huset bara blir större och större varje år. Eeh, tänkte jag, vill ni att jag ska åka hem tidigare än maj eller vad försöker du komma fram till?
Landet är nog inte världens bästa plats för en spindelhatare som jag..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar