söndag 31 augusti 2014

Första helgen i Nottingham

Jag har haft en fantastisk fin helg. I lördags klurade jag ut hur bussarna går och vart man kliver på och kliver av. Lyckades även hitta mötesplatsen jag bestämt med tre andra au pairer utan problem. Och tillsammans åt vi en god lunch och gick sedan runt i stan för att kolla in läget (eller kanske mest visa mig runt). Gick förbi både slott, Robin Hood-statyn och Englands äldsta pub!

DSC_0346editedDSC_0348edited

Idag mötte jag upp en dansk tjej efter att ha shoppat (Primark alltså) och vi drack kaffe och shoppade lite mer innan vi satte oss ned och bara pratade medan tiden tickade iväg. Och det är lite så det är när man träffar nya människor som man trivs med. Man har så mycket att prata om att tiden går alldeles för fort.

DSC_0335edited

Det har varit solglasögon- samt halsduksväder på en och samma gång vilket är det bästa vädret enligt mig. Staden har bullrat av turister, musiker och tiotals glassbilar. Jag har gått på stora och små gator med så många fina byggnader på båda sidorna att jag har ont i nacken från allt tittande. Och efter att ha spenderat endast några timmar i Nottingham så har jag insett att jag redan är förälskad. Jag kommer trivas så himla superbra i den här staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar