onsdag 12 februari 2014

Snö och storm (med galet mycket vind)

Igår haglade, snöade och regnade det om vartannat. Så när Jess och hennes vän kom hem från skolan och gjort sina läxor så begav de sig alla tre ut på upptäcktsfärd. Tyvärr så fanns det bara lite snö kvar i hörnen vid väggarna men det var tillräckligt för att starta ett snöbollskrig. De kom sen in med kalla fingrar och stora leenden på läpparna. Tänk vad glad man kan bli av lite snö (och tänk hur överlycklig de skulle bli om de kommer till Sverige). Jessica tyckte att jag borde känna mig som hemma, och att jag hade sådan tur som får uppleva snön varje vinter (och jag kunde ju inget annat än att hålla med).

DSC_1063edited

DSC_1066edited

DSC_1068edited

Annars så är det storm här igen och tydligen så kommer helgen bli galen. Eftermiddagen var hemsk på grund av all vind. Jessica kom hem och var rädd för att hon skulle blåsa bort (hon höll allvarligt talat på att göra det när hon var på väg hem från skolan) och även rädd för att elektriciteten skulle försvinna. Och Ewan han vaknade av att vinden lät för mycket och jag, ja, jag tittade ut över bakgården var och varannan minut för att se om studsmattan fortfarande var kvar. Bäst att hålla i hatten under de närmsta dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar