måndag 20 januari 2014

En bra start på veckan

Jessica var hemma från skolan idag så det har inte varit en lugn minut på hela dagen. Vi började med att måla, måla, måla. Målade först på papper, sen blev det bordet, golvet, kläder och till sist ansikte och fötter. Vi hade färg överallt tror jag. Hade fått panik över det i september men nu är jag hur lugn som helst och bara skrattar åt det. För det är ju ganska roligt.

DSC_0057editedDSC_0071editedDSC_0095editedDSC_0098editedDSC_0104edited

Sen gick vi äntligen ut. Vädret har varit så himla soligt (fast ändå lite småkyligt) ända sedan jag kom tillbaka i stort sätt. Men irländarna tycker att det är alldeles för kallt fortfarande medan jag tycker de beter sig lite fjantigt. Finns ju inget dåligt väder – bara dåliga kläder! Och för att vara ett land där det regnar så himla mycket så tycker jag dessutom att det är lite konstigt att de inte tar tillvara på de få soldagarna som finns (även fast de kommer, som nu, i januari).

DSC_0109editedDSC_0110edited

Sen hade vi inomhuspicknick. Lite TV-mys för att få Ewan att somna (vilket vi lyckade med). Och då passade jag och Jessica på att baka muffins. Efter det var det mest bara lek, ritande, mer lek och sedan matdags.

DSC_0124

Och det är mysigt att ha Jessica hemma då och då. Det rör sig mer i huset. Men det är på både gått och ont, såklart. Men det här blev en bra start på veckan.

2 kommentarer:

  1. Det ser gott ut med muffins.
    // Pappa

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad trevligt du verkar ha det i Irland. jag funderar själv på att ansöka som au pair i Irand och undrar var du fick tag i din familj?

    SvaraRadera