torsdag 31 oktober 2013

Happy Halloween

I förrgår skar vi i pumpor och idag har vi gjort fladdermöss och lekarna har gått i Halloweens tecken. Avslutade dagen med följa med på 'bus eller godis' och hamnade sedan i soffan hos en familj, barnen lekte för fullt även fast det var långt efter sängdags och jag hade en trevlig kväll med massa prat.

Min lilla skapelse:



Jessica lekte någon lek med en lång bakgrundshistoria. Tydligen var hon en brud som dött i en bilkrasch på väg till sitt bröllop (hur kom hon ens fram till den historien??), och badkaret blev hennes grav som jag och Ewan prompt skulle besöka. 


Var en riktig trevlig dag och jag skämde bort dem lite extra då Jessica varit hemma och vi firade Halloween. Så efter lite dans i köket så var det dags för lunch och vi gjorde toast och Jessica övertalade mig att för första gången testa (typ) nutella på rostade mackor. Hum, kanske inte riktigt den bästa lunchen men passar perfekt som efterrätt. Nej, tyckte hon - passar bäst som lunch. (Så ja, matkulturen är lite annorlunda här, de försöker lära mig att ha sylt på mackorna dessutom).

Här ser ni monstret med chokladspår runt munnen!



När Ewan somnat fick vi äntligen lite tid bara jag och Jessica. Såg först klart en film och sedan pysslade vi. Gjorde fladdermöss dagen till ära!


Och efter middagen var det dags för 'bus eller godis'! Ewan klädd som Sulley från Monsters (hans finaste one piece), och Jessica klädd som häxa!


Bra dag! Trevlig Halloween på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar