tisdag 15 oktober 2013

Fin soldag i parken

Idag har varit lite av en bryta-rutinerna-dag. Mormodern tog Jessica till en sjuksköterska (hon har astma och det skulle bara kollas upp) och sedan lyckades hon prata in sig hos sin mamma så hon fick stanna hemma från skolan resten av dagen och istället följa med på våra planer. För eftersom mormodern skulle till en park i en närliggande by för att plocka björnbär så tyckte hon att jag och Ewan kunde följa med och spendera tid utomhus i den finfina lekparken som finns där, och vi tar såklart vara på varje chans att få lämna huset då det är så svårt då jag inte har bil och lite för farligt att gå med honom ända in till Athenry i vanliga fall.

Det slutade med att vi alla fyra tog en lång promenad längs med vattnet för att kunna plocka björnbär och först efteråt gick vi till lekparken för picknick och massa lek (och kastanjeplockning). Vädret var jättekallt på morgonen men innan vi kom hem så hade vi alla tagit av oss jackorna och mössorna då solen värmt upp luften. Det blev en superbra förmiddag och Ewan somnade i bilen på väg hem så jag och Jessica fick lite egentid för en gångs skull efter lunchen (då Ewan fortfarande sov), vilket var mysigt.


Happy girl!  



"Take a photo of my flower, please"


"And a photo on the berry.., please. 
One more. 
One More".





Fanns även ett slott. Har tappat räkningen på alla slott som jag sett i Irland - de finns överallt!


Kastanjeplockning!





4 kommentarer:

  1. Hej!
    Finns det inga prinsar i din ålderi nåt av de där slotten??! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah, måste nog gå in i ett av dem och leta i alla vrår och se om jag finner någon! ;)

      Radera
  2. Hej Andrea!
    Har äntligen tagit mig tid att läsa din blogg. Så roligt att se att du trivs så bra och jag är ju inte förvånad. Gud så vackert det är där på Irland!!! Det är ju verkligen ett äventyr att få bo på en annan plats på jorden än den man är uppväxt på. Hoppas du njuter av allt nytt, vackert och roligt du får vara med om. Kramar o Vov från oss alla i Rödupp där allt är som vanligt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, hej på er!!
      Jag njuter så himla mycket ska ni veta. Ta hand om er allihopa, massor av kramar!

      Radera