onsdag 2 oktober 2013

Äntligen internet! (Första inlägget från Irland)

Fick ett samtal av min värdmamma strax efter att hon åkt till skolan sin, och jag märkte på en gång att hon var uppspelt. "Starta datorn, slå på internetsaken och kör, lösenordet är på baksidan av lådan", och oj vilken känsla att äntligen få känna sig lite närmare hemma då jag (tillsammans med pojken jag tar hand om) fick skypea med bästa Tina. 

Familjen har väntat över sex veckor, och jag fyra, på att företaget ska slå på vårt internet i huset. Vi vette tusan vad de har hållit på med men det har då inte gått fort. Men nu kan vi äntligen pusta ut och slippa stressen av att vara lite hjälplösa. 

Ni har missat så mycket av allt det jag varit med om. Och visst är det lite synd att ni speciellt missat alla de där "första gångerna" som att träffa familjen, nya vänner, nya maträtter, mitt rum, utflykter och så mycket annat. Därför hade jag tänkt försöka skriva inläggen från första början så att ni inte ska behöva missa något av allt det fina som hänt här. Tyvärr är detta den enda dagen sedan jag kom hit jag måste jobba sent och dessutom laga middagen, men jag lovar att uppdatera så fort jag får chansen ikväll. Så bered er på en inläggsbomb ikväll! 


1 kommentar:

  1. ÄNTLIGEN!!! Som vi varit nyfikna och kollat varje dag! :-) Nu så, då blir det att sätta sig i soffan ikväll och läsa blogginlägg, efter blogginlägg efter blogginlägg.... Spännande!

    SvaraRadera