söndag 16 november 2014

När mamma är på besök

I onsdags hämtade vi upp min mor på busstation och där och då fick jag en mamma på besök i mitt engelska liv. På torsdagen lekte vi hemma med Harrison innan vi åt lunch i byn med min värdmamma Norma och sedan gick vi till en av Harrisons lekgrupper och besökte lekparken. Och på kvällen åt vi jättegod middag i Nottingham och vandrade runt innan vi tog en rätt så tidig kväll.

IMG_20141114_130052

På fredag åkte min värdfamilj tidigt till Irland så jag och mamma (och hunden Bailey) fick (förutom en extra dag att göra vad vi vill med) hela huset för oss själva. Vi tog en lugn morgon och sedan åkte vi in till stan för att gå på afternoon tea, en liten överraskning som jag bokat åt oss och som vi båda två tyckte vad jättetrevligt.

IMG_20141114_141934

a. teaa. tea2

IMG_20141114_142906

På lördagen tog vi det också lugnt hemma under morgonen och åkte sedan in för lite shopping och sightseeing. Vi åt lunch på Englands äldsta Inn, träffade Robin Hood, tittade genom grindarna in till slottet och fotade röda telefonkioskar.

IMG_20141115_154130IMG_20141115_154054mammas3mammas4

DSC_2673

Sedan åkte vi hem för att hämta mammas resväska, säga hej till Bailey och göra oss lite finare. För vi hade ett bord bokat på Jamie Oliver’s restaurang. Där åt vi en jättegod trerättersmiddag innan vi vandrade runt i stan och sedan satte oss för att vänta på varsin buss på stationen. Och så var vi tvungna att säga hej då till varandra vid halv tolv, men åh så trevligt vi hade det under de få dagar vi fick rå om varandra.

mammas jamies 2mammas jamiesmammasDSC_0493

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar