torsdag 26 juni 2014

Om att åka iväg - igen

När jag kom tillbaka till Irland efter att ha firat jul i Sverige fick jag den bästa frågan en au pair någonsin kan få av sin värdfamilj: vill du stanna ett år till? Och i början kändes det självklart, det hade känts som en självklarhet ända sedan jag kom dit. Att här blir jag nog alldeles för länge för jag kommer aldrig vilja åka hem. Men samtidigt som jag aldrig ville lämna så längtade jag efter något nytt. Jag kände mig så hemma att jag slutade utmana mig själv som jag gjort i början. Jag längtade efter nya platser att upptäcka och nya människor att träffa. 

DSC_0288edited

Så jag velade fram och tillbaka i månader. Försökte komma underfund med vad jag egentligen ville. Och innan jag lämnade Irland så bestämde jag mig för att jag behövde ett nytt äventyr. Det var det svåraste beslut jag någonsin gjort. Men jag ångrar det aldrig även fast jag tvivlat så många gånger. 

Så den trettonde juli flyttar jag till London för att påbörja mitt andra äventyr som au pair. 

4 kommentarer:

  1. Åååh va kul att du vågar, blir nog superbra precis som på Irland!:) Hoppas vi ses i vimlet i helgen, kram!:)

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att du är på väg till London för att påbörja ett nytt au pair äventyr. Ska bli roligt att fortsätta följa dig :)

    SvaraRadera
  3. Åhh vad härligt! :D Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Vad kul Andrea! Hoppas verkligen att din nya värdfamilj kommer att vara lika bra som din förra! & att du kommer att ha ett otroligt roligt år :-)

    SvaraRadera