tisdag 10 december 2013

Lussebullar och en överraskning

Jessica har varit hemma från skolan idag så det har varit full rulle. Började dessutom jobba en timme tidigare än vanligt då Jennifer hade sina exams idag och därför behövde åka in tidigare. Dagen har då gått i julens tecken. På förmiddagen varvade vi lussebakning med överraskningspynt. Lussebullarna blev lite för kompakta tyvärr. Jag hade tänkt att halvera hela receptet men med all stess att hålla koll på Ewan så halverade jag endast jäst och saffran, vilket resulterade i att, ja, de inte var så där perfekta. Helt ätbara, men som sagt alldeles för kompakta (vilket ju inte var underligt).













































Sen hade jag köpt ballonger, finchoklad och ett kort till Jennifer då hon slutar sin första termin på college idag. Hon har jobbat jättehårt hela hösten och hon har varit otroligt nervös för sina tentor som hon har idag så jag tror att hon kommer uppskatta min lilla överraskning. Eftersom Jessica var hemma så ville hon också såklart hjälpa till och dessutom göra något själv till sin mamma. Så vi pyntade ytterdörren och hela hallen med ballonger, och sen hann hon även med att gå upp på sitt rum för att fixa en present. Nu väntar vi bara med spänning på att hon ska komma hem så vi får se hennes reaktion!













































Efter lunchen (då lussebullarna och pyntningen var klar) så gjorde vi te och satte oss framför TV'n för att se Grinchen (den absolut bästa julfilmen som finns). Myste på där under eftermiddagen och sen blev det städning, tvättning och slutligen dags att laga middag! Jobbade rätt så sent, tog en varm dusch och har sedan sett ikapp alla avsnitt av julkalendern.

Känner att julkänslorna börjar komma, och jag längtar något otroligt till den nittonde då jag flyger hem för att fira jul.

Tre timmar senare: Jennifer har kommit hem och hon uppskattade överraskningen. Vi har tillsammans mumsat på champagnetryfflarna och goda var de (men mäktiga!). De tyckte att jag varit till sådan stor hjälp idag dessutom att jag får sovmorgon imorgon vilket passar mig perfekt (vem älskar inte sovmorgon liksom - och på en onsdag framförallt)!


1 kommentar: