måndag 2 december 2013

Helgens påhitt

Har spenderat två fulla helgdagar i Galway och två långa helgkvällar med min värdfamilj. Började helgen med att se the Late Late Toy Show (en tradition här i Irland som det kommer ett inlägg om senare) på fredagskvällen. Vaknade före åtta på lördagen och åkte in till Galway för att träffa Freja (Hyltebruk, Sverige) och Sophia (Tyskland) för första gången! De var sådär superduper jättemycket trevliga och jag hade helt ärligt en superbra dag med julshopping, fika, mer julshopping, lunch och ett litet besök på julmarknaden. Fick även träffa mina trogna vänner Tina (Linköping) och Maria (Finland) och vi avslutade dagen på bästa sätt: en cupcake på Decobake! Kom hem till middagen som bestod av lamm och dog lite i soffan med mina värdföräldrar.










På söndagen åkte jag in till Galway igen (vaknade dock lite senare än åtta på morgonen...) och träffade Marga (Spanien), Tina (Linköping) och Maria (Finland) för lunch, lite julhandel och sedan te och fia med knuff på the Secret Garden (där det slutade med att vi var typ tusen au pairer runt ett bord)! Fick träffa några vänner som jag inte sett på ett tag, så det var trevligt även fast jag var trött. Kom hem vid sju, åt middag, skypeade och dog i soffan ytterligare en gång.

Bra helg!




1 kommentar:

  1. Sv: Ja precis! Men direkt efter säkerhetskontrollen slutade jag, så gick över snabbt. Hur har du det i Irland? :D

    SvaraRadera