måndag 28 oktober 2013

Helgen som var och den som kommer

Åkte som sagt och shoppade i fredags och mötte sedan upp Theresa från Österrike. Fikade och pratade på himla mycket (speciellt om att vi längtade så mycket till vår Cork-resa). Sen kom Marga (Mallorca) förbi och Theresa var tvungen att åka hem. Jag och Marga mötte efter någon timme upp Magda (Österrike) på busstationen för att ta bussen till Lisa (Österrike) som bor i Oughterard. Där handlade vi pizzaingredienser och vin och promenerade sedan hem till henne för att ha en liten tjejkväll. Hennes värdfamilj var bortrest så det var väldigt trevligt att kunna vara i ett riktigt hus och inte träffas på allmänna platser men ändå slippa ta hänsyn till sovande barn och föräldrar. Vi pratade mest och hade så där himla trevligt innan vi delade en taxi till Galway klockan ett. Jag var dock inte hemma förrän vid tre då jag var tvungen att ta bussen från Galway och sen en taxi igen. Dyr transport den kvällen! Betalade 12 euro för den delade taxin, 7 euro för bussen och sedan 7 euro igen för nästa taxi = 26 euro!

Våra pizzor.. Blev lite misslyckade. De hade inte pizzadeg så blev smördeg istället, vilket resulterade i geggiga pizzor som var inne i ugnen över en timme!!! 




På lördagen regnade det och blåste som tusan (Maria: vi klarade oss från stormen men vädret har varit värre än vanligt). Jag var trött som tusan efter sex timmars sömn men tog bussen in till Galway för att möta upp Tina (Linköping) och Maria (Finland) för lunch. Även Miriam (Tyskland) var med. Planen var att sedan gå den där cityturen i Galway som jag gick för ett tag sedan. Men det slutade med att vi istället tog en lång stor lunch (pasta OCH pannacotta för mig) på en italiensk restaurang. Gott! Och sedan gick vi även till cupcakestället när Miriam åkte hem.. Tror vi behöver rehabilitering från det stället! Jag hade haft kontakt med Marga under dagen och när hon bestämde sig för att joina oss i stan och jag sade att vi var på Decobake så fick jag till svar: "Haha, where else? xD". Vi kommer vara bästisar med personalen innan vi åker hem om besöken fortsätter i denna takt..! 





När jag skulle hem i lördagskväll så fick jag dock inte tag på min värdfamilj, så jag började gå hemåt även fast jag inte borde. Då det var mörkt och jag var svartklädd och inte hade någon reflex. Laddade dock ned en ficklampa på telefonen och typ hoppade upp på stenmurarna/in i buskarna då jag såg att bilarna närmade sig. Kom hem och bilen var borta och dörren låst. Fick fortfarande inte tag på mina värdföräldrar. Två minuter senare har jag ett röstmeddelande och min värdmamma undrar var jag håller hus då de inte hört från mig och klockan börjar bli sent och så berättar hon att de var på väg hem från sjukhuset. Ewan har haft en dålig hosta (låter som en säl, allvarligt) och när febern steg så blev de så oroliga. Visade sig att han hade krupp! Han fick medicin och även fast lördagskvällen var jobbig (han var nästan uppe i 39 grader och kunde växla mellan jättedålig och dålig) så var han nästan som ny på söndagsmorgonen!

På söndagen var det en Halloween Family Fun Day i en närliggande by. Jag, Jennifer och Jessica åkte. Det är en välgörenhetsevent för en tjej som har en väldigt ovanlig typ av cancer här, hon är den enda i hela Irland och måste åka till USA för operationer etc. Väldigt fint att se hur alla stöttar då det var mycket folk men tyvärr så var det inte megaroligt. Kanske hade det även att göra med vädret då de mesta sakerna man kunde göra var utomhus. Så det var lite tråkigt för Jessica var lite besviken. Sen var vi bjudna på middag hos morföräldrarna. Åt curry, vitlöksbröd och drack vin. Jessica stannade för övernattning så har varit lite tomt här hemma idag faktiskt då hon fortfarande är kvar. Har städat och vikt tvätt och sett massor av serier. Är ju ledig idag då det är röd dag här, så föräldrarna är hemma. Så ska fortsätta ladda batterierna för nästa helg åker vi till Cork!!! Åh, längtar nästan ihjäl mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar